גנרטורים לאתרי בנייה

גנרטור
גנרטור

הקמת בניין, בכל סדר גודל ולכל מטרה, היא תמיד פרויקט מורכב מאוד. באתר הבנייה מתבצעות שלל עבודות, ובאופן טבעי יש צורך בחשמל, ולמעשה צריכת החשמל באתרים מסוג זה גבוהה מאוד ולכן חובה להקדיש תשומת לב רבה לבחירת הגנרטור הנכון. כאן בעמוד תמצאו מידע על גנרטורים לאתרי בנייה – מוזמנים לעשות בו שימוש מועיל.

עוצמה מספקת

בניגוד לגנרטורים ביתיים או כאלה שמיועדים לספק חשמל לפיקניק או אירוע קטן אחר, גנרטורים לאתרי בנייה נדרשים לספק חשמל לשלל כלים. בנוסף, רבים מהכלים באתרי הבנייה הם מכשירים "זוללי" חשמל, וכדי שאפשר יהיה לבצע את כל העבודות בקצב הרצוי, הגנרטור נדרש לעמוד בעומס רב. בהתאם גנרטורים לאתרי בנייה הם גנרטורים בעלי עוצמה גבוהה מאוד.

אמינות ללא פשרות

דגש חשוב נוסף לגבי גנרטורים שמוצבים באתרי בנייה הוא האמינות. כל תקלה בגנרטור משביתה את האתר, וכידוע כל שעה שבה העובדים לא יכולים למלא את המטלות השונות גורמת להפסד כספי משמעותי. מעבר לכך, יש הרבה מרכיבים בפרויקט שתלויים אלה באלה, ולכן תקלות משבשות את סדר העבודות כך שכל שעת השבתה עלולה להשפיע על ימי עבודה שלמים. גנרטור לא אמין מקשה מאוד על היכולת לעמוד בלוח הזמנים המובטח (שבכל מקרה לא קל לעמוד בו עקב ריבוי המשתנים ושלל הבלת"מים בישראל) – ולכן אסור להתפשר על האמינות של גנרטור לאתר בנייה. עוד המלצה היא לוודא שלגנרטור יש רכיב AVR שמייצב את מתח הפעולה כך שהמכשירים שמחוברים אליו לא יינזקו עקב תנודות ונפילות מתח.

מינימום הוצאות

השימוש הנרחב בכל גנרטור תעשייתי שמוצב באתר בנייה מחייב תשומת לב גם לנושא היעילות האנרגטית – שמתורגמת מן הסתם להוצאה כספית. הגנרטורים היעילים ביותר לעבודה אינטנסיבית, רציפה ובהיקף נרחב הם אלה שפועלים על בסיס סולר.

בהקשר זה כדאי לדעת שיש שני סוגי גנרטורים: עם מנוע בנזין ועם מנוע דיזל (כלומר מנוע שמזינים אותו בסולר). מנועי הבנזין שקטים יותר, אם כי באתר בנייה סביר להניח שבכל מקרה יש הרבה רעש. עוד יתרון של מנועי בנזין הוא זיהום אוויר נמוך יותר בעת הפעלתם. מנועי דיזל עמידים יותר ונחשבים לבטיחותיים יותר. בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון את המחירים העדכניים הן של הבנזין והן של הסולר.

גנרטור נייח, נייד או גם וגם?

חלוקה נוספת של סוגי גנרטורים לאתרי בנייה היא לאלה הנייחים ואלה הניידים. השיקול הוא כמובן פונקציונלי, בהתאם לגודל אתר הבנייה ותוכנית העבודה בכל חלק בו. באתרים גדולים ייתכן צורך גם במכשיר נייח וגם במכשיר נייד, ואפילו עוד אחד. מומלץ לקנות או לשכור את הגנרטורים מחברה ותיקה ואמינה, שמספקת גם ייעוץ מקצועי מותאם אישית לכל אתר בנייה. בכל מקרה חובה להקפיד על כל תקנות הבטיחות לאורך כל תקופת העבודות.

Shape
דילוג לתוכן